2009 02 24



Är hemma från Paris. Jättejättejättejättebra är ordet som kan beskriva hela resan. Har varit uppe i Eiffeltornet, shoppat underbara vintage plagg, ätit crêpe med nutella och kollat på fina människor.
Vi hamnade först i ett jätteläskigt kvarter (den dåliga sidan av Montemarte) och vågade knappt gå till métron, men vi bytte hotell på direkten och hamnade i stället i Le Marais. Längs trånga gränder fanns det mysiga caféer och barer med infravärmda uteserveringar. Där spenderade vi ganska mycket tid. Små små vintage butiker upptog ganska mycket tid de också. Fyndat har vi gjort. T.ex. en svart klänning med vita prickar (känner mig som en riktig parisare när jag har den på mig), en fin pärl- och paljettbestrydd väst, en randig långärmad tröja och en grå tröja med fina pärlbroderier på.
Är dödstrött nu, då jag gick upp halv fem imorse för att hinna med bussen från Porte Maillot som tog oss till flygplatsen. Ska nog lägga mig och kolla på någon film och äta lite popcorn. Det är ju lov. Underbart!

Kommentarer
Postat av: Dina

faan vad najs :D <3

2009-02-24 @ 23:48:49
URL: http://idecide.blogg.se/
Postat av: tove

härligt härligt! me like the väst

2009-02-26 @ 09:12:34
URL: http://toveunderytan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0